КОМПЛЕКСНЕ РІШЕННЯ ЗАДАЧІ ВИБОРУ РУХОМОГО СКЛАДУ ТА УПРАВЛІННЯ ЗАПАСАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-8106.1(44)2021.235975Ключові слова:
cargo; car; optimal; transportation; productivity; cost; system, вантаж; автомобіль; оптимальний; перевезення; продуктивність; собівартість; системаАнотація
Основними заходами, прийнятими на автомобільному транспорті в останні роки і спрямованими на підвищення ефективності виробництва, підвищення продуктивності праці, були: організаційні заходи для збільшення використання транспортних засобів, більш повне використання їх вантажопідйомності та місткості, скорочення порожніх пробігів, розробка оптимальних схем перевезення вантажів, вдосконалення технології організації перевезень, підтримання ритмічності вантажно-розвантажувальних робіт за добу. Подальший розвиток та вдосконалення автомобільного транспорту вимагає підготовки кваліфікованих інженерно-технічних працівників, які мають сучасні передові засоби організації, планування, впровадження, аналізу транспортного процесу. Важливим завданням організації перевезень є вибір ефективних транспортних засобів, які найкраще відповідають конкретним умовам. Технічні та експлуатаційні характеристики автомобіля визначаються організацією перевезення та сукупністю його експлуатаційних властивостей: вантажопідйомність, використання ваги, швидкісні характеристики, економія палива тощо.
Метою роботи є вирішення взаємопов’язаних задач щодо визначення спеціалізації та вибору пропускної здатності рухомого складу, що забезпечує низькі транспортні витрати та високу продуктивність автомобіля.
Виходячи з конкретних умов, можна встановити взаємозв'язок між відстанню перевезення вантажу, величиною його щоденного споживання, вартістю вантажу та оптимальною вантажопідйомністю рухомого складу, при якій сумарні витрати, що складаються з витрат на перевезення вантажу, вартості матеріальних засобів в обігу та капіталовкладень в рухомий склад й складське господарство, досягають мінімуму.
Посилання
Bosnyak M.G. (2013). Vantazhnі avtomobіlnі perevezennya: Navchalniy posіbnik – 2-ge vidannya [Freight transport: Textbook]. Vidavnichiy DIm „Slovo”. [in Ukrainian]
Geronimus B.L. (1988)/ Ekonomiko-matematicheskie metodyi v planirovanii na avtomobilnom transporte [Economic and mathematical methods in planning for road transport]. Transport. [in Ukrainian]
Davidich Yu., Severin A., Zasyadko D. (2002). Issledovanie zakonomIrnostey izmeneniya para-metrov vizheni yaavtomobiley pri perevozke gruzov [Investigation of the regularities of changes in the parameters of the movement of vehicles during the transportation of goods]. Naukovi pratsi KDPU. Vol. 3(14). 56–58. [in Ukrainian].
Goryainov A. (2001). K voprosu izucheniya rabotyi avtotransporta v ramkah logisticheskoy sis-temyi [On the issue of studying the work of vehicles within the logistics system]. Problemyi sozdaniya novyih mashin i tehnologiy. Vol. 1(2001). 61–69. [in Ukrainian]
Kanarchuk V., KurnIkov I. (1997). VirobnichI sistemi na transportI: pIdruchn [Production sys-tems in transport: textbook]. Vischa shkola. [in Ukrainian]
Rusev G. (1991). Organizatsiya avtomobilnyih perevozok [Organization of road transport]. Vi-scha shkola. [in Ukrainian]
Shmatko D., Kochneva O., Persan V. (2014). Vrahuvannya vipadkovih faktorIv metodami mod-elyuvannya pri rozrahunku optimalnoYi strukturi parka ATP [Taking into account random factors by modeling methods when calculating the optimal structure of the ATP fleet]. Matematichni problemi tehnichnoi mehaniki. 115. [in Ukrainian]
Shmatko D. (2007). Rozrahunok kilkosti i propusknoi zdatnosti navantazhuvalno-rozvantazhuvalnih punktiv [Calculation of the number and capacity of loading and unloading points]. Sistemni tehnologii. RegIonalniy mizhvuzivskiy zbirnik naukovih prats. Vol. 1 (48). 51–61. [in Ukrainian]
Shmatko D., Korobochka O., Aver’yanov V., Sasov O., Vernigora V. (2020). Organizatsiya ta planuvannya avtomobilnih vantazhnih perevezen [Organization and planning of road freight]. Kam’yanske: DDTU. [in Ukrainian]
Kurnikov I. (1991). Razvitie proizvodstvenno-tehnicheskoy bazyi ATP [Development of the pro-duction and technical base of the ATP]. UMK. [in Ukrainian]
Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення: навч. посіб. 2-ге вид. Київ: Слово, 2013. 408 с.
Геронимус Б.Л. Экономико-математические методы в планировании на автомобильном тран-спорте. Москва: Транспорт, 1988. 192 с.
Давидич Ю.А., Северин А.А., Засядько Д.В. Исследование закономірностей изменения пара-метров движения автомобилей при перевозке грузов. Наукові праці КДПУ. Кремечук, 2002. Вип. 3(14). С. 56–58.
Горяинов А.Н. К вопросу изучения работы автотранспорта в рамках логистической системы Проблемы создания новых машин и технологий. Кременчуг, 2001. Вип. 1/2001. С. 61–69.
Канарчук В.Є., Курніков І.П. Виробничі системи на транспорті: підручн. Київ: Вища школа, 1997. 359 с.
Русев Г.В. Организация автомобильных перевозок. Київ: Вища школа, 1991. 256 с.
Шматко Д.З., Кочнева О.В., Персань В.В. Врахування випадкових факторів методами моде-лювання при розрахунку оптимальної структури парка АТП. Математичні проблеми техні-чної механіки: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпродзержинськ, 22 квіт., 2014). Дніпродзержинськ, 2014. С. 115
Шматко Д.З. Розрахунок кількості і пропускної здатності навантажувально-розвантажу-вальних пунктів. Системні технології. Регіональний міжвузівський збірник наукових праць. Дніпропетровськ, 2007. №1 (48). С. 51–61.
Організація та планування автомобільних вантажних перевезень: Монографія. / Д.З. Шматко та ін. Кам’янське: ДДТУ, 2020. 168 с.
Курников И.П. Развитие производственно-технической базы АТП. Київ : УМК, 1991. 78 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).