ФОРМУВАННЯ ВИРОБНИЧИХ ПАРАМЕТРІВ І ФАКТОРІВ У МОДЕЛІ ТРАНСПОРТНО-ВИРОБНИЧОЇ СИСТЕМИ ПЕРЕРОБКИ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ВІДХОДІВ МЕТАЛУРГІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-8106.1(44)2021.236021Ключові слова:
транспортно-виробнича система; технологічні відходи; транспортний процес; рухомий склад; обсяги перевезень; виробничо-технологічні завданняАнотація
Транспортно-виробнича система переробки технологічних відходів є частиною виробничої системи металургійного підприємства й виконує окремі конкретні поставлені цілі та завдання у виробничих процесах переробки технологічних відходів основного виробництва.
У системі рециклінгу технологічних відходів сталеплавильного виробництва задіяно п’ять виробничих підрозділів металургійного підприємства, а саме: мартенівський цех, цех шлакопереробки, управління автомобільного транспорту, управління залізничного транспорту, копровий цех. Під час процесу технологічного процесу кожен з вищезазначених структурних підрозділів виконує покладені на нього функції, якісне та своєчасне виконання яких, забезпечує переробку технологічних відходів з мінімальними витратами ресурсів.
Безпосередньо транспортно-технологічний процес переробки технологічних відходів виконує дільниця переробки мартенівського шлаку, що підпорядкована цеху шлакопереробки. ДПМШ включає в себе транспортні вантажопотоки, комунікації, технічні засоби, які забезпечують процес переробки технологічних відходів та направлені на виконання плану у відповідності з технологією й потребами виробництва з мінімальними витратами.
Стан функціонування системи було описано певною множиною учасників, які задіяні у виробничому процесі на певний момент часу, до яких можна віднести: парк рухомого складу (автомобілів самоскидів), парк вантажних засобів (екскаватори, автонавантажувачі), вантажні фронти (залізничні тупики вивантаження шлаку), відвали зберігання шлаку, дробильно-сортувальний комплекс, склади продуктів переробки шлаку.
Транспортно-виробничу систему переробки технологічних відходів металургійного підприємства у формалізованому вигляді можна представити узагальненою моделлю, яка відображає взаємозв’язки з навколишнім середовищем та характеризується типовими входами та виходами. До типових входів (виходів) відносяться інформаційні, матеріальні, ресурсні потоки й управлінські рішення, які забезпечують виконання виробничо-технологічних процесів мети функціонування системи.
Посилання
Sereda B.P., Mukovska D.Y. (2019) Analysis of metallurgical enterprise functioning career [Analysis of metallurgical enterprise functioning career] Mathematical modeling, 2(41), 118–123 [in Ukraine]
Sereda B.P., Mukovska D.Y. (2020) Research process of technological waste recycling in the conditions of the career of the metallurgical enterprises [Research process of technological waste recycling in the conditions of the career of the metallurgical enterprises] Mathematical modeling, 1(41), 93–98 [in Ukraine]
Sereda B., Mukovska D., Sereda D. (2020) Research of the work of dump trucks in the transport and technological system of recycling of technological waste of metallurgical motherland [Research of the work of dump trucks in the transport and technological system of recycling of technological waste of metallurgical motherland] Mathematical modeling, 2(43), 93–99 [in Ukraine]
Luchko M.Y. (2002) Otsenka uslovyi ekspluatatsyy promyshlennoho tekhnolohycheskoho avtotransporta v uslovyiakh arera [Evaluation of the operating conditions of industrial technological vehicles in career] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 12 (58), 111–117 [in Ukraine].
Kutsenko V.Y. Luchko M.Y. (2002) Analyz effektyvnoho metoda rabotyi karernoho transporta pry perevozke materyalov [Analysis of the effective method of working career transport during the transport of materials] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 11 (57), 48–50 [in Ukraine].
Luchko M.Y., Zaiko V.K. (2003) Prohnozyrovanye y tochnoe MP-otsenyvanye parametrov dynamyky rabotu tekhnolohycheskoho avtotransporta v uslovyiakh hlubokykh karerov [Forecasting and accurate MP estimation of the parameters of the dynamics of technological vehicles in deep quarries] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 8 (66), 95–100 [in Ukraine].
Luchko M.Y. (2003) Problemyi organizatsii rabotyi tehnologicheskogo karernogo avtotransporta i metodyi povyisheniya ego effektivnosti [Problems of organization of technological career vehicles and methods for improving its effectiveness] Sbornik nauchnyih trudov HNADU - Collection of scientific work KSARU, 12, 37–40 [in Ukraine].
Parunakian V.E. Pomazkov M.V. (2005) Printsipyi sovershenstvovaniya sistemyi upravleniya tehnicheskim soderjaniem bolshegruznyih avtosamosvalov na tehnologicheskih perevozkah metallurgicheskih kombinatov [Principles of processing of systems of management of technological content of large-ground auto-massacreans on technological transportation of metallurgical combines] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 15-1, 186–190 [in Ukraine].
Pomazkov M.V. (2008) Sovershenstvovanie operativnogo upravleniya tehnologicheskimi avtoperevozkami staleplavilnogo proizvodstva [Complication of operational management of technological automobiles of steelmaking production] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 18-1, 237–239 [in Ukraine].
Pomazkov M.V. (2011) Zabezpecnnya resursozberezhennya samosky’div v marshrutax uty’lizaciyi metalurgijny’x shlakiv I shlamiv. (Avtoreferat dysertatsii kandydata tekhnichnykh). Pryazovskyi derzhavnyi tekhnichnyi universytet, Mariupol.
Pomazkov M.V. (2016) Effektivnost tehnicheskogo servisa v jiznennom tsikle bolshegruznyih avtosamosvalov promyishlennyih predpriyatiy [Effectiveness of technical servis in a violent circular auto supplies industrial entrepreneur] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 32, 222–231 [in Ukraine].
Vueikova O.N. Laryn O.N. (2011) Voprosyi povyisheniya effektivnosti rabotyi karernogo avtotransporta [Questions preparation of efficiency works for carber motor transport] Vestnik OGU – Bulletin OSU, 10 (129),20–25 [in Russia].
Vueikova O.N. (2013) Teoreticheskoe obosnovanie vliyaniya strukturyi parka avtosamosvalov na prostoi avtomobilno-ekskavatornyih kompleksov otkryityih gornorudnyih karerov [Theoretical drainage of the structure of the park of auto-dispensing on the mast of automobile-exasked complexes of open horned cars] Sovremennyie problemyi transportnogo kompleksa Rossii - Moving problems of the transport complex of Russia, 3, 192–198 [in Russia].
Zakharov A.Yu. Voronov A.Yu. (2014) Vliyanie nekotoryih faktorov na proizvoditelnost karernyih ekskavatorno-avtomobilnyih kompleksov [The effect of some factors for the performance of career excavator and automotive complexes] Vestnik Kuzbasskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta - Bulletin of the Kuzbass State Technical University, 1, 74–76 [in Russia].
Zakharov A.Yu. Voronov A.Yu. (2012) Algoritm operativnoy dispetcherizatsii karernogo avtotransporta [Algorithm for operational dispatching career vehicles] Bulletin of the Kuzbass State Technical University, 5, 107–11 [in Russia]
Lashchenykh O.A., Kuzkin O.F. (2006) Metody i modeli optymizatsii transportnykh protsesiv i system [Methods and models of optimization of transport processes and systems] Zaporozhe [in Ukraine].
Halushko V.M. (2015) Matematycheskye modely v transportnykh systemakh [Mathematical models in transport systems] Gomel [in Belarus]
Sereda B.P., Mukovska D.Y. Analysis of metallurgical enterprise functioning career. Математичне моделювання. 2019. №. 2 (41). С. 118–123.
Sereda B.P., Mukovska D.Y. Research process of technological waste recycling in the conditions of the career of the metallurgical enterprises. Математичне моделювання. 2020. №. 1 (42).
С. 93–98.
Sereda B., Mukovska D., Sereda D. Research of the work of dump trucks in the transport and technological system of recycling of technological waste of metallurgical motherland. Математичне моделювання. 2020. №. 2 (43). С. 93–99.
Лучко М.И. Оценка условий эксплуатации промышленного технологического автотранспорта в условиях карьера. Вісник СНУ ім. В.Даля. 2002. № 12 (58). С. 111–117.
Куценко В.И., Лучко М.И. Анализ эффективного метода работы карьерного транспорта при перевозке материалов. Вісник СНУ ім. В. Даля. 2002. № 11(57). С. 48–50.
Лучко М.И., Зайко В.К. Прогнозирование и точное МП-оценивание параметров динамики работы технологического автотранспорта в условиях глубоких карьеров. Вісник СНУ ім. В. Даля. 2003. № 8(66). С. 95–100.
Лучко М.И. Проблемы организации работы технологического карьерного автотранспорта и методы повышения его эффективности. Автомобильный транспорт. Сборник научных трудов ХНАДУ, Харьков. 2003. № 12. С. 37–40.
Парунакян В.Э., Помазков М.В. Принципы совершенствования системы управления техническим содержанием большегрузных автосамосвалов на технологических перевозках металлургических комбинатов. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2005. № 15-1. C. 186–190.
Помазков М.В. Совершенствование оперативного управления технологическими автоперевозками сталеплавильного производства. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2008. № 18-1. C. 237–239.
Помазков М.В. Забезпечення ресурсозбереження самоскидів в маршрутах утилізації металургійних шлаків і шламів: автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня д-ра техн. наук: спец. 05.22.12 «Промисловий транспорт». Маріуполь. 2011. 21 с.
Помазков М.В. Эффективность технического сервиса в жизненном цикле большегрузных автосамосвалов промышленных предприятий. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2016. № 32. C. 222–231.
Вуейкова О.Н., Ларин О.Н. Вопросы повышения эффективности работы карьерного автотранспорта. Вестник ОГУ. 2011. № 10 (129). C. 20–25.
Вуейкова О.Н. Теоретическое обоснование влияния структуры парка автосамосвалов на простои автомобильно-экскаваторных комплексов открытых горнорудных карьеров. Современные проблемы транспортного комплекса России . 2013. № 3. C. 192–198.
Захаров А.Ю., Воронов А.Ю. Влияние некоторых факторов на производительность карьерных экскаваторно-автомобильных комплексов. Вестник Кузбасского государственного технического университета. 2014. № 1. С. 74–76.
Захаров А.Ю., Воронов А.Ю. Алгоритм оперативной диспетчеризации карьерного автотранспорта. Вестник Кузбасского государственного технического университета. – 2012. № 5. С. 107–111.
Лащених О.А., Кузькін О.Ф. Методи і моделі оптимізації транспортних процесів і систем. Запоріжжя : ЗНТУ, 2006. 435 с.
Галушко В.М. Математические модели в транспортных системах. Гомель: БелГУТ, 2015. 154 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).