ВПЛИВ ПАРАМЕТРІВ РОБОТИ ДРОБИЛЬНО-СОРТУВАЛЬНОГО КОПЛЕКСУ НА ТРАНСПОРТНИЙ ПРОЦЕС МАРШРУТІВ РЕЦИКЛІНГУ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ВІДХОДІВ МЕТАЛУРГІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-8106.2(45)2021.247062Ключові слова:
дробильно-сортувальний комплекс, технологічні відходи, самоскид, конвеєр, шлак, вантажопідйомність самоскида, технологічний процес, вантажний фронт, автонавантажувачАнотація
Дробильно-сортувальні комплекси з переробки технологічних є основними елементами в транспортно-виробничих системах рециклінгу відходів металургійних підприємств. Дробильно-сортувальні комплекси у даному дослідженні розглядаються як спеціалізовані комплекси металургійних шлаків сталеплавильного виробництва. В основу функціонування дробильно-сортувальних комплексів покладено метод магнітної сепарації, з застосуванням примусового очищення лому в спеціальних дробильних пристроях. Функціонування дробильно-сортувальних пристроїв жорстко пов’язано з технологією основного виробництва металургійного підприємства. Не вітчизняних металургійних підприємствах застосовують саме цей вид технологічних переробки відходів, тому що він дозволяє розділяти виробничі шлаки на різні види фракцій, а також забезпечує контроль якісних показників продуктів переробки відходів, а саме витяг металомісткої сировини.
Однак треба брати до уваги, той факт, що дробильно-сортувальний комплекс якщо деякий час нема автотранспорту не зможе може призупинити процес переробки сировини, що призведе до зупинки роботи комплексу і, як наслідок, зупинки всього технологічного процесу рециклінгу відходів. В такому випадку необхідно здійснювати зупинку технологічного процесу переробки технологічних відходів, що є неприпустимим. Це може бути пов’язане чи з запізненням автомобілів у зв’язку з затримкою на шляху прямування чи на фронтах завантаження чи з використанням автомобілів нераціональної вантажопідйомності. При використанні автомобілів недостатньої вантажопідйомності дробильно-сортувальний комплекс не встигають завантажувати, тобто кількість сировини, яка завантажується самоскидами до приймального бункеру комплексу є недостатньою для його переробної спроможності.
Було проведено хронометраж завантаження дробильно-сортувального комплексу цеху шлакопереробки металургійного підприємства на протязі однієї доби, а саме двох робочих змін. Отримані в процесі дослідження характеристики вказують на те, що досліджуваний параметр можна вважати випадковою величиною.
Посилання
Pomazkov M.V. (2011) Zabezpecnnya resursozberezhennya samosky’div v marshrutax uty’lizaciyi metalurgijny’x shlakiv I shlamiv. (Avtoreferat dysertatsii kandydata tekhnichnykh). Pryazovskyi derzhavnyi tekhnichnyi universytet, Mariupol.
Zakharov A.Yu. Voronov A.Yu. (2012) Algoritm operativnoy dispetcherizatsii karernogo avtotransporta [Algorithm for operational dispatching career vehicles] Bulletin of the Kuzbass State Technical University, 5, 107–11 [in Russia].
Zakharov A.Yu. Voronov A.Yu. (2014) Vliyanie nekotoryih faktorov na proizvoditelnost karernyih ekskavatorno-avtomobilnyih kompleksov [The effect of some factors for the performance of career excavator and automotive complexes] Vestnik Kuzbasskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta – Bulletin of the Kuzbass State Technical University, 1, 74–76 [in Russia].
Luchko M.Y. (2002) Otsenka uslovyi ekspluatatsyy promyshlennoho tekhnolohycheskoho avtotransporta v uslovyiakh arera [Evaluation of the operating conditions of industrial technological vehicles in career] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 12 (58), 111–117 [in Ukraine].
Kutsenko V.Y. Luchko M.Y. (2002) Analyz effektyvnoho metoda rabotyi karernoho transporta pry perevozke materyalov [Analysis of the effective method of working career transport during the transport of materials] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 11 (57), 48–50 [in Ukraine].
Parunakian V.E. Pomazkov M.V. (2005) Printsipyi sovershenstvovaniya sistemyi upravleniya tehnicheskim soderjaniem bolshegruznyih avtosamosvalov na tehnologicheskih perevozkah metallurgicheskih kombinatov [Principles of processing of systems of management of technological content of large-ground auto-massacreans on technological transportation of metallurgical combines] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 15-1, 186–190 [in Ukraine].
Vueikova O.N. (2013) Teoreticheskoe obosnovanie vliyaniya strukturyi parka avtosamosvalov na prostoi avtomobilno-ekskavatornyih kompleksov otkryityih gornorudnyih karerov [Theoretical drainage of the structure of the park of auto-dispensing on the mast of automobile-exasked complexes of open horned cars] Sovremennyie problemyi transportnogo kompleksa Rossii - Moving problems of the transport complex of Russia, 3, 192–198 [in Russia].
Vueikova O.N. Laryn O.N. (2011) Voprosyi povyisheniya effektivnosti rabotyi karernogo avtotransporta [Questions preparation of efficiency works for carber motor transport] Vestnik OGU – Bulletin OSU, 10 (129), 20–25 [in Russia].
Luchko M.Y., Zaiko V.K. (2003) Prohnozyrovanye y tochnoe MP-otsenyvanye parametrov dynamyky rabotu tekhnolohycheskoho avtotransporta v uslovyiakh hlubokykh karerov [Forecasting and accurate MP estimation of the parameters of the dynamics of technological vehicles in deep quarries] Visnyk SNU im. V.Dalia - Bulletin SNU іm. V. Dalia, 8 (66), 95–100 [in Ukraine].
Luchko M.Y. (2003) Problemyi organizatsii rabotyi tehnologicheskogo karernogo avtotransporta i metodyi povyisheniya ego effektivnosti [Problems of organization of technological career vehicles and methods for improving its effectiveness] Sbornik nauchnyih trudov HNADU - Collection of scientific work KSARU, 12, 37–40 [in Ukraine].
Pomazkov M.V. (2008) Sovershenstvovanie operativnogo upravleniya tehnologicheskimi avtoperevozkami staleplavilnogo proizvodstva [Complication of operational management of technological automobiles of steelmaking production] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 18-1, 237–239 [in Ukraine].
Pomazkov M.V. (2016) Effektivnost tehnicheskogo servisa v jiznennom tsikle bolshegruznyih avtosamosvalov promyishlennyih predpriyatiy [Effectiveness of technical servis in a violent circular auto supplies industrial entrepreneur] Priazovskiy gosudarstvennyiy tehnicheskiy universitet - Priazovsky State Technical University, 32, 222–231 [in Ukraine].
Помазков М.В. Забезпечення ресурсозбереження самоскидів в маршрутах утилізації металургійних шлаків і шламів: автореф. дис.. на здобуття наук. ступеня д-ра техн. наук: спец. 05.22.12 «Промисловий транспорт». Маріуполь. 2011. 21 с.
Захаров А.Ю., Воронов А.Ю. Алгоритм оперативной диспетчеризации карьерного автотранспорта. Вестник Кузбасского государственного технического университета. – 2012. №5. С. 107–111.
Захаров А.Ю., Воронов А.Ю. Влияние некоторых факторов на производительность карьерных экскаваторно-автомобильных комплексов. Вестник Кузбасского государственного технического университета. 2014. №1. С. 74–76.
Лучко М.И. Оценка условий эксплуатации промышленного технологического автотранспорта в условиях карьера. Вісник СНУ ім. В.Даля. 2002. № 12 (58). С. 111–117.
Куценко В.И., Лучко М.И. Анализ эффективного метода работы карьерного транспорта при перевозке материалов. Вісник СНУ ім. В. Даля. 2002. № 11(57). С. 48–50.
Парунакян В.Э., Помазков М.В. Принципы совершенствования системы управления техническим содержанием большегрузных автосамосвалов на технологических перевозках металлургических комбинатов. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2005. №15-1. C. 186–190.
Вуейкова О.Н. Теоретическое обоснование влияния структуры парка автосамосвалов на простои автомобильно-экскаваторных комплексов открытых горнорудных карьеров. Современные проблемы транспортного комплекса России . 2013. №3. C. 192–198.
Вуейкова О.Н., Ларин О.Н. Вопросы повышения эффективности работы карьерного автотранспорта. Вестник ОГУ. 2011. №10 (129). C. 20–25.
Лучко М.И., Зайко В.К. Прогнозирование и точное МП-оценивание параметров динамики работы технологического автотранспорта в условиях глубоких карьеров. Вісник СНУ ім. В. Даля. 2003. № 8(66). С. 95–100.
Лучко М.И. Проблемы организации работы технологического карьерного автотранспорта и методы повышения его эффективности. Автомобильный транспорт. Сборник научных трудов ХНАДУ, Харьков. 2003. №12. С. 37–40.
Помазков М.В. Совершенствование оперативного управления технологическими автоперевозками сталеплавильного производства. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2008. №18-1. C. 237–239.
Помазков М.В. Эффективность технического сервиса в жизненном цикле большегрузных автосамосвалов промышленных предприятий. ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет». 2016. №32. C. 222–231.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).