ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АВТОБУСІВ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ НА МАРШРУТАХ РОЗВЕЗЕННЯ МІСТА КАМ’ЯНСЬКОГО

Автор(и)

  • Д.З. Шматко Dnipro State Technical University, Kamianske, Ukraine
  • О.О. Сасов Dnipro State Technical University, Kamianske, Ukraine
  • Д.М. Бондюк Dnipro State Technical University, Kamianske, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31319/2519-8106.2(47)2022.268389

Ключові слова:

автобус, транспортний засіб, пасажиропотік, маршрут розвезення, результат, розрахунок

Анотація

Задача організації руху міського автомобільного транспорту загального користування являється забезпечення достатньо високої якості пасажироперевезень при мінімальній собівартості. При врахуванні нерегульованих випадкових коливань пасажиропотоків у часі і по довжині того чи іншого маршруту, затримки руху пасажирського транспорту при роботі в загальному потоці руху, стає зрозумілим, що складання оптимального розкладу руху автобусів є  досить складна задача. Організація оптимального перевезення пасажиропотоків повинна передбачати максимальне корисне використання рухомого складу, який виходить на лінію, по кількості автобусів і по їх пасажиромісткості, тобто використання середнього коефіцієнтузаповнення транспортних засобів.

Однією з причин низького наповнення автобусів являється їх неоптимальна місткість. Оптимальний підбір пасажирського рухомого складу підвищує середній коефіцієнт пасажиромісткості, та сприяє усуненню великих інтервалів руху автобусів. Тому пасажиромісткість одиниці транспортного засобу, який застосовується на міських маршрутах перевезень, підлягає оптимізації.

У статті запропонована методика обчислення оптимальної пасажиромісткості одиниці пасажирського транспорту, яка спирається на середньогодинний пасажиропотік на найбільш завантажених маршрутах. Отримане рівняння дозволяє обрати раціональну пасажиромісткість автобусів, які виходять  на маршрути м. Кам’янського по різних періодах доби.

Посилання

Bosnyak M.G. (2013). Vantazhnі avtomobіlnі perevezennya: Navchalniy posіbnik – 2-ge vidannya [Freight transport: Textbook]. Vidavnichiy DIm „Slovo”. [in Ukrainian]

Goryainov A. (2001). K voprosu izucheniya rabotyi avtotransporta v ramkah logisticheskoy sistemyi [On the issue of studying the work of vehicles within the logistics system]. Problemyi sozdaniya novyih mashin i tehnologiy. Vol. 1(2001). 61–69. [in Ukrainian]

Kanarchuk V., Kurnikov I. (1997). VirobnichI sistemi na transportI: pIdruchn [Production systems in transport: textbook]. Vischa shkola. [in Ukrainian]

Davidich Yu., Severin A., Zasyadko D. (2002). Issledovanie zakonomIrnostey izmeneniya parametrov vizheni yaavtomobiley pri perevozke gruzov [Investigation of the regularities of changes in the parameters of the movement of vehicles during the transportation of goods]. Naukovi pratsi KDPU. Vol. 3(14). 56–58. [in Ukrainian]

Shmatko D., Kochneva O., Persan V. (2014). Vrahuvannya vipadkovih faktorIv metodami modelyuvannya pri rozrahunku optimalnoYi strukturi parka ATP [Taking into account random factors by modeling methods when calculating the optimal structure of the ATP fleet]. Matematichni problemi tehnichnoi mehaniki. 115. [in Ukrainian]

Shmatko D., Korobochka O., Aver’yanov V. (2018). Vdoskonalennia ta orhanizatsiia transportnoi merezhi avtobusnykh miskykh perevezen. [Improvement and organization of the transport network of bus city transportation]. Kam`yanske:DDTU. [in Ukrainian]

Rusev G. (1991). Organizatsiya avtomobilnyih perevozok [Organization of road transport]. Vischa shkola. [in Ukrainian]

Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення: Навчальний посібник – 2-ге видання. К.: Видавничий Дім „Слово”, 2013. 408 с.

Горяинов А.Н. К вопросу изучения работы автотранспорта в рамках логистической системы. Проблемы создания новых машин и технологий. Вип. 1/2001. Кременчуг: КГПУ, 2001.

С. 61 – 69.

Канарчук В.Є., Курніков І.П. Виробничі системи на транспорті: підручн. К.: Вища школа, 1997. 359 с.

Давидич Ю.А., Северин А.А., Засядько Д.В. Исследование закономірностей изменения параметров движения автомобилей при перевозке грузов. Наукові праці КДПУ. Кремечук: КДПУ, 2002. Вип. 3(14). С. 56–58.

Шматко Д.З., Кочнева О.В., Персань В.В. Врахування випадкових факторів методами моделювання при розрахунку оптимальної структури парка АТП. Міжнародна наукова конференція „Математичні проблеми технічної механіки”. Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2014. С. 115.

Шматко Д.З., Коробочка О.М., Авер’янов В.С. Вдосконалення та організація транспортної мережі автобусних міських перевезень: Монографія. Кам’янське: ДДТУ, 2018. 155 с.

Русев Г.В. Организация автомобильных перевозок. К.: Вища школа, 1991. 256 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-22

Номер

Розділ

Статті