ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АВТОБУСІВ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ НА МАРШРУТАХ РОЗВЕЗЕННЯ МІСТА КАМ’ЯНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.31319/2519-8106.2(47)2022.268389Ключові слова:
автобус, транспортний засіб, пасажиропотік, маршрут розвезення, результат, розрахунокАнотація
Задача організації руху міського автомобільного транспорту загального користування являється забезпечення достатньо високої якості пасажироперевезень при мінімальній собівартості. При врахуванні нерегульованих випадкових коливань пасажиропотоків у часі і по довжині того чи іншого маршруту, затримки руху пасажирського транспорту при роботі в загальному потоці руху, стає зрозумілим, що складання оптимального розкладу руху автобусів є досить складна задача. Організація оптимального перевезення пасажиропотоків повинна передбачати максимальне корисне використання рухомого складу, який виходить на лінію, по кількості автобусів і по їх пасажиромісткості, тобто використання середнього коефіцієнтузаповнення транспортних засобів.
Однією з причин низького наповнення автобусів являється їх неоптимальна місткість. Оптимальний підбір пасажирського рухомого складу підвищує середній коефіцієнт пасажиромісткості, та сприяє усуненню великих інтервалів руху автобусів. Тому пасажиромісткість одиниці транспортного засобу, який застосовується на міських маршрутах перевезень, підлягає оптимізації.
У статті запропонована методика обчислення оптимальної пасажиромісткості одиниці пасажирського транспорту, яка спирається на середньогодинний пасажиропотік на найбільш завантажених маршрутах. Отримане рівняння дозволяє обрати раціональну пасажиромісткість автобусів, які виходять на маршрути м. Кам’янського по різних періодах доби.
Посилання
Bosnyak M.G. (2013). Vantazhnі avtomobіlnі perevezennya: Navchalniy posіbnik – 2-ge vidannya [Freight transport: Textbook]. Vidavnichiy DIm „Slovo”. [in Ukrainian]
Goryainov A. (2001). K voprosu izucheniya rabotyi avtotransporta v ramkah logisticheskoy sistemyi [On the issue of studying the work of vehicles within the logistics system]. Problemyi sozdaniya novyih mashin i tehnologiy. Vol. 1(2001). 61–69. [in Ukrainian]
Kanarchuk V., Kurnikov I. (1997). VirobnichI sistemi na transportI: pIdruchn [Production systems in transport: textbook]. Vischa shkola. [in Ukrainian]
Davidich Yu., Severin A., Zasyadko D. (2002). Issledovanie zakonomIrnostey izmeneniya parametrov vizheni yaavtomobiley pri perevozke gruzov [Investigation of the regularities of changes in the parameters of the movement of vehicles during the transportation of goods]. Naukovi pratsi KDPU. Vol. 3(14). 56–58. [in Ukrainian]
Shmatko D., Kochneva O., Persan V. (2014). Vrahuvannya vipadkovih faktorIv metodami modelyuvannya pri rozrahunku optimalnoYi strukturi parka ATP [Taking into account random factors by modeling methods when calculating the optimal structure of the ATP fleet]. Matematichni problemi tehnichnoi mehaniki. 115. [in Ukrainian]
Shmatko D., Korobochka O., Aver’yanov V. (2018). Vdoskonalennia ta orhanizatsiia transportnoi merezhi avtobusnykh miskykh perevezen. [Improvement and organization of the transport network of bus city transportation]. Kam`yanske:DDTU. [in Ukrainian]
Rusev G. (1991). Organizatsiya avtomobilnyih perevozok [Organization of road transport]. Vischa shkola. [in Ukrainian]
Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення: Навчальний посібник – 2-ге видання. К.: Видавничий Дім „Слово”, 2013. 408 с.
Горяинов А.Н. К вопросу изучения работы автотранспорта в рамках логистической системы. Проблемы создания новых машин и технологий. Вип. 1/2001. Кременчуг: КГПУ, 2001.
С. 61 – 69.
Канарчук В.Є., Курніков І.П. Виробничі системи на транспорті: підручн. К.: Вища школа, 1997. 359 с.
Давидич Ю.А., Северин А.А., Засядько Д.В. Исследование закономірностей изменения параметров движения автомобилей при перевозке грузов. Наукові праці КДПУ. Кремечук: КДПУ, 2002. Вип. 3(14). С. 56–58.
Шматко Д.З., Кочнева О.В., Персань В.В. Врахування випадкових факторів методами моделювання при розрахунку оптимальної структури парка АТП. Міжнародна наукова конференція „Математичні проблеми технічної механіки”. Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2014. С. 115.
Шматко Д.З., Коробочка О.М., Авер’янов В.С. Вдосконалення та організація транспортної мережі автобусних міських перевезень: Монографія. Кам’янське: ДДТУ, 2018. 155 с.
Русев Г.В. Организация автомобильных перевозок. К.: Вища школа, 1991. 256 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).